fredag 17 juli 2009

Minnen i en liten ask

Jag gjorde ett fotoalbum i lådformat, en ask med lock som vecklas ut till ett minialbum och gav till mamma på Mors dag. Här har jag samlat fotografier den första helgen i maj, då jag och döttrarna hälsade på hos mina föräldrar. Det var vackert väder och körsbärsträden stod i full blom.





Jag använde mig av ett cardstock och paketet Wisteria. Konstruktionen är enkel, ett 12"x12" papper delas i 9 rutor och hörnbitarna tas bort, mittenrutan blir botten och de andra rutorna viks upp och blir askens sidor. Den "inre" asken byggs upp på samma sätt, jag satte ihop två mönstrade papper och skar till dem lite mindre än ytterhöljet och fäste ihop bottnarna. Locket gjorde jag på samma sätt, men sparade hörnbitarna, vek in dem och fäste ihop.

Inga kommentarer: