lördag 29 augusti 2009

agnelia gör entré

Jag är superglad och mycket stolt när jag presenterar RoseMarie (även känd som agnelia) som medlem i vårt design-team!


agnelia har fått svara på några frågor, så att vi får lära känna pysslaren i henne lite bättre:
...
Vem är du?
Jag heter RoseMarie, går under nicket "agnelia" på nätet. Fyllde 33 år i april, är gift och har en 2-årig son. Har alltid varit pysslig av mig.
...
Hur länge har du scrappat/papperspysslat?
Jag köpte mina första ickebröllopsrelaterade stämplar i början av 2005, och sen har det bara rasat på.
...
Skulle du säga att du främst är en scrappare eller kortmakare?
Främst kortmakare men jag tycker avståndet mellan kortmakare och scrappare krymper alltmer.
...
Beskriv din stil/stilar?
Har nog flera stilar, allt från avskalat och stilrent, till färgglatt eller rockigt.
...
Favoritfärger?
Rött och svart! Gärna i kombination med varandra.
...
Favoritmönsterpapper?
Svårt att välja... Tar en som passar bra till både LO och kort. Basic Grey, dock inte alla deras serier.
...
Favoritstämpel? (och du får bara välja en..)
Det är nog den här stämpeln, en pytteliten älva från Cherry Pie.

Jag använder den väldigt mycket har jag upptäckt.
...
En pest-eller-kolera-fråga:
1. Allt du scrappar måste fortsättningsvis bara gå i grå toner.
2. Du får aldrig mer använda något bling eller swirls.
Vilket väljer du?
Oj, det var en tuff fråga... Grå toner är snyggt men jag klarar mig inte utan färger så mitt svar blir nr 2. Även om jag kommer sakna bling och swirls väldigt mycket!
...
Pysselmusik?
Varierar efter humör, allt från Janis Joplin, Nina Simone och Eva Dahlgren till Thin Lizzy, Aerosmith och Deep Purple. Men skivan som spelas allra mest är Trans Siberian Orchestra - Beethovens Last Night.
...
Fem pysselverktyg du inte kan vara utan?
Utan rangordning:
Skärmaskin.
Falsben.
Pincett.
Liten sax.
QK Revolution.
...
Din mest älskade pysselpryl?
Mina Quickutzalfabet!
...
Ditt bästa pysseltips?
Var inte rädd för att "think outside the box"! Lek med grejerna och testa dig fram! Använd saker till annat än vad de är till för! Har du inga matchande dekorationer, gör några själv av mönstrade papper eller cardstock! Ibland blir det lyckat resultat och ibland mindre lyckat. Men huvudsaken är att man har roligt. Och kom ihåg att det gör inget om nåt är lite snett, det är bara ett tecken på att det är handgjort!

Inga kommentarer: