lördag 15 augusti 2009

Scrap = skräp? (augusti-utmaningen)

5 bidrag har kommit in hittills..
Solveig:
"Jag har scrappat en Lo med spillpapper och lite dek. som låg på min överblivet hög.
En liten galge som jag hittade bland leksaker och pappret bakom bilden är förpackning
till blommor."

Sara:

"Utmaningen passade mig bra eftersom mitt scrap-förråd börjar bli slut. Har mest spillbitar och andra "rester" kvar. Så jag knåpade ihop en LO av spillbitar och improviserade lite med journalingen. Vågade inte ta med annat "skräp" då man ju aldrig kan vara säker på att dom är syrafria.."

Lilltolen:

"Jag älskar skräp! Därför var denna utmaning på Karlssons Scrapperi extra rolig - använd skräp - och det har jag gjort.
Har använt en gammal EP-skiva, förpackning, loppisblommor, en gammal passpartout och älghuvudena är från en ljusmanschett."

Kristina:

"Alla pappren utom det stora rosa och kanten av det vita cardstocket är spillbitar. Hjärtat är urklipp från en spillbit också. Den dekorativa kanten är en överbliven bit från min kompis. Den svarta tagen och den vita vågiga tagen är från två olika klädbutiker. Jeansbiten är från ett par gamla jeans. Pinen med hjärta låg och skräpade hos min kompis =)"

Susanne har altrat en burk:



Scrapbook betyder klippbok har jag läst någonstans. Scrap skulle med lite enkel logik kunna betyda klipp. Små ganska obetydliga bitar ur livets händelser sätts samman på ett vackert sätt och man ser tillbaka och minns.. Men scrap kan ju också betyda skräp, skrot, att kassera eller skrota.. Augusti-utmaningen går ut på att tolka scrap som skräp och det jag vill att du ska göra är att samla skräp och scrappa det! Återvinn, gör något nytt av gammalt och dekorera fult till något fint. Altra en konservburk, använd gammalt presentpapper till grattiskortet, gör en LO och dekorera med det pappersspill du hade tänkt slänga..

Skicka en bild på ditt alster, ca 600 pixlar, till blogg@karlssonsscrapperi.se senast den 31 augusti. Det bästa skräp-pysslet belönas med en liten present. Hoppas att du vill vara med och skräpa! :)

Inga kommentarer: