fredag 4 juni 2010

Inspireras av bilden (juni-utmaningen)

5 bidrag så här långt..
..
Pippin:

"Det var en jättefin bild att inspireras av, jag inspirerades av Art Deco-stilen på bilden och färgerna orange och lila. Även själva upplägget på bilden."
..
Sofia:

"Det var främst färgerna med det orange, lila (mitt ser dock nästan rött ut på fotot, är mer lila i verkligheten). Sen ser ju tjejen på bilden lite "party" ut så därför ville jag skapa en LO med temat om tiden då sommaren innan barn då det var sola och festa som gällde. Jag valde såklart ett foto på mig och kompisen som jag tyckte påminde om bilden på tjejen.:)"
..
Ellte:

"Jag inspirerades av formen och färgerna, den "blingiga" känslan och brudens blick som jag tycker är framträdande både på annonsen och mitt foto."
..
Carina:

"Jag tog tillvara på de coola orange och lila ringarna i bilden och använde dessa för att rama in fotot. På bilden är det min äldsta dotter iklädd en häxkostym till halloween och just orange och lila är så typiska halloweenfärger."
..
Sara:

"Jag inspirerades av färgerna på bilden."






Det är dags för en ny utmaning!
Inspireras av bilden, använd färgerna, mönstren, typsnitt, någon form, en känsla eller vad du vill.

Skicka en bild (ca 600 pixlar) på ditt bidrag senast den 30/6 till blogg@karlssonsscrapperi.se. Beskriv gärna kort hur du tänkt när du skapat. Alla inskickade bidrag publiceras här på bloggen och en av delatagarna belönas med ett litet presentkort i butiken. Hoppas att du vill vara med!

Inga kommentarer: