onsdag 23 juni 2010

Påminnelse

om juni-utmaningen! agnelia har gjort ett helt makalöst vackert kort som säkert kan ge lite extra inspiration:

agnelia berättar om kortet:
Jag fastnade för de 3 F:en; färger, former och flicka.

Jag gjorde som en distressruta, men uppdelat. Hade utstansade cirklar och ringar som jag satte fast en eller två i taget med småbitar av post-it, så att det bara en del av pappret som syntes och blev duttat på. Sen tog jag bort den cirkeln och satte fast en cirkel/ringen över det nyss infärgade och började med nästa tomma yta, osv. Slutligen så stämplade jag dit motivet och färglade hår och mun med Pro Markerpennor.
Duttarna i lila ringen är stämplat med ett avbrutet sudd från en stiftpenna!
Bokstäverna är utstansade, målade med PMpennor och sedan duttade med lite distressdyna.

Distressdynorna som användes var;
I innercirkeln; Antique Linen och Scattered Straw
i mittenringen; Wild Honey, Dried Marigold och Spiced Marmalade
i yttre ringen; Dusty Concord, Victorian Velvet, Milled Lavender och Stormy Sky

Inga kommentarer: